keskiviikko 25. tammikuuta 2012

Asuu meillä mieskin.

Pitkin remonttirupeamaa olen saannut kuulla kerran jos toisenkin sen, että minä olen päättänyt kaiken, eikä mies ole saanut vaikuttaa mihinkään. Jätetään tämä näkemysero kuitenkin julkisesti ruotimatta.

Totta on kuitenkin se, että suurin osa sisustuksellisista tavaroista on minun hankkimiani ja täten myös minun päättämiäni. Takkahuoneessa voi kuitenkin löytää todistusaineistoa siitä, että meidän taloudessa asuu myös sisustusta pohtiva mies - tai ainakin kyseinen mies ITSE tunnistaa nämä elementit itsensä hankkimiksi. :)

Miehen ostama Jack Daniel's -taulu löytyi seinällemme Maskusta varsin edulliseen hintaan. Se olikin ensimmäinen ostos Maskusta sitten sohvapöytätragedian, josta en olekaan täällä blogissa vielä avautunut. No, enempää en avaudu tästäkään, mutta sen sanon, etten Joensuun Maskusta tule ikinä koskaan mitään ostamaan. Piste.


Miehen valitsemassa Ikean puulaatikossa kuivuu reilu määrä halkoja saunan uuniin ja takkapuiksi. Takkaa ei olla päästy vielä testaamaan, koska sen uudistusprojekti on vielä vähän vaiheessa. Laatikkoa pitäisi jossain vaiheessa tuunata sen verran, että asentaisi tuohon kanteen saranat. Laatikon kansi on tipahtanut kerran jos toisenkin lattialle ja kannen sisäpuolella olevat nupit (jotka pitävät kannen paikallaan) ovatkin jo katkenneet.


Miehen tilaajalahjaksi saama hieno Vintage-radio on todellisuudessa pilipalimuoviradio, joka on jollain ihmeellä selvinnyt kolmessa muuttokuormassa hengissä. Mutta onhan se kiva väriläiskä valkoisessa takkahuoneessa! Radiota käytetään myös ihan oikeasti, varsinkin perjantai-iltaisin, kun eetterin valtaa 
YleX ja "Parasta ennen!". Me tykätään. :)


Kuka teillä tekee päätökset kodin sisustuksessa? Sinä, mies vai molemmat?

8 kommenttia:

  1. Meillä tekee aika tasaisesti molemmat. Minä ideoin ja ehdottelen, mies sitten joko hyväksyy tai torppaa mun ideat. Useimmiten hyväksyy :). Minusta on ihan hyvä, että miehelläki on asioihin mielipiteitä! :D

    VastaaPoista
  2. Noh, tuota.. lyhyesti ja ytimekkäästi; minä. Tässä kun ympärilleni kattelen, niin taitaapa ihan joka ainoa tavara olla mun hankkima.. yhteisillä rahoilla tosin. =D Mies sit osallistuu kasaamalla kalusteita. Totta puhuakseni sille taitaa olla ihan yks lysti millasia mööpeleitä meillä on, oikeesti. Ja sillä on sit toi autotalli (70neliöö) mitä voi ihan vapaasti sisustaa haluamallaan tyylillä.. =D Eli en tunne lainkaan huonoa omatuntoa asiasta.

    VastaaPoista
  3. Meilläkin mennään Sailan linjoilla. Minä ideoin ja hyväksytän asioita miehellä - eli siinä mielessä yhdessä tehdään. Mutta eihän tuo mitenkään tasaveroista ole. Mun ajatuksilla ja ideoilla sitä lähtökohtaisesti mennään.

    Minäkään en suostu tuntemaan huonoa omatuntoa asiasta, sillä uskon, että luontaisesti mulla on enemmän kiinnostusta näihin juttuihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se on - ketä kiinnostaa mikäkin! :D Enpä ole paljon puuttunut esimerkiksi miehen elektoriikkaostoksiin, vaikka nekin ovat tavallaan osa sisustusta. Ihan on saanut itse päättää telkkarin, kaiuttimet jne. :)

      Poista
  4. Minä päätän, koska taloudessani ei ole miestä. :) Aiemmin pääsimme ex-mieheni kanssa kyllä hyvin yhteissopuun ja meillä oli kovin samanlainen maku sisustuksen suhteen. Tietenkin jouduin hiukan hillitsemään itseäni värien suhteen (varsinkin pinkin) ja kun muutin omaan asuntoon, päästin värit valloilleen.

    Minulta löytyy myös tuollainen radio ja tykkään siitä kovasti! Ainoa miinuspuoli siinä on vain se, kun kuluttaa niin kauheasti pattereita. Minulla kun on radio päällä aamusta iltaan. Etsinnässä onkin sähköllä toimiva retroradio.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi meilläkin tuntuu olevan miehen kanssa aika samanlainen maku. Tai ainakin suurin osa minun ideoita käy miehelle! :) Tuo radio taisi olla Seiskan tms. tilaajalahja. :) Ei ole tullut Seiskaa vuosiin, mutta radio ilahduttaa vieläkin. Meillä tulee pidettyä tuota niin harvoin päällä, joten patterit kestävät ikuisuuden.

      Poista
  5. Mies oli Joensuun Maskussa viime kesän kesäkalustemyyjänä ja ymmärrän kyllä jo ennekuin edes olet kertonut episodista, että miksi et enää ikinä siellä asioi! Harvinaisen huono paikka asioida, saati työskennellä.. :D

    ♥ Leetta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sohvapöydän ostosta on jo useita vuosia, mutta siitä jäi kyllä niin huono maku, että toiste en ole siellä liikkeessä käynyt. Koskaan en ole missään saanut niin huonoa palvelua! Vieläkin jaksan tätä kummastella. Ärsyttävintä oli se, etten koskaan saanut asiasta laitettua mitään reklamaatiota vetämään, koska Maskun sivuilla sellainen ei ollut mahdollista - en tiedä, onko tänä päivänä. Ja liikkeeseen en kehdannut toista mennä, kun se yksikin kerta oli niin kamala kokemus.. :/

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...